Trwa budowa ostatnich trzech odcinków drogi S8 na Podlasiu. Jak informuje GDDKiA, zaawansowanie prac na koniec września waha się od 43% na fragmencie Zambrów – Mężenin do 17% między Mężeninem a Jeżewem. Odcinek od Zambrowa do granicy z województwem mazowieckim powstał już w 25%.
Prace w toku
Wszystkie budowane obecnie odcinki ekspresowej „ósemki” w województwie podlaskim mają zostać ukończone przed trzecim kwartałem 2017 r. Umowa dotycząca drogi Zambrów – Mężenin mówi nawet o grudniu 2016 r., dlatego zaawansowanie prac jest tam największe.
– Aktualnie w budowie mamy 44,5 km drogi ekspresowej S8, czyli wszystkie brakujące odcinki na terenie województwa podlaskiego. Droga ekspresowa skończy się na Białymstoku, gdyż odcinek Białystok – Augustów ma być droga krajową nr 8 – przypomina w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA, Rafał Malinowski.
Tworzące jeden ciąg fragmenty od Zambrowa do Mężenina i dalej do Jeżewa buduje włoska firma Astaldi. Prace rozpoczęły się w 2014 r., a kontrakt opiewa na 435 mln zł. Odcinek od Zambrowa do granicy z województwem mazowieckim wykonuje zaś hiszpańska firma Rubau, której oferta wyniosła 455 mln zł.
Oczekiwanie na mazowieckie odcinki
Na miedzy wojewódzkiej działanie podlaskiej GDDKiA jednak się nie zakończy. – Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje i będzie realizował budowę mazowieckich odcinków S8 od obwodnicy Wyszkowa do granicy województw – mówi Rafał Malinowski.
– Zadanie planowane jest do zrealizowania w latach 2016-2018. Jeśli nie będzie nieprzewidzianych trudności, wiosną 2019 r. z Warszawy do Białegostoku będzie można dotrzeć od początku do końca dwujezdniową drogą ekspresową – dodaje.
Fakt ten znacząco skróci czas przejazdu między Warszawą a Białymstokiem. Poprawi też dostępność komunikacyjną stolicy województwa podlaskiego. Koszt budowy tego udogodnienia w samym województwie podlaskim wyniesie łącznie ponad 2,3 mld zł.